Sterilisation og kastration af hund tilbydes

Overvejer du at få kastreret eller steriliseret din hund? Medmindre du ønsker at avle på hunden, er der fordele ved hhv. at få steriliseret sin hunhund og kastreret sin hanhund.

Hos Den Lille Dyreklinik foretager vores dyrlæge både kastration af hund og sterilisation af hund på vores klinik i Tistrup, som er let tilgængelig fra blandt andet Ølgod, Varde, Grindsted og omegn.

Information om kastration af hund

En kastrering af hund foregår således, at testiklerne fjernes, og hunden mister evnen til at få hvalpe. Der er tale om et meget enkelt indgreb, og hanhunden vil som regel komme sig hurtigt efter operationen.

Kastration af hund kan mindske risikoen for prostataproblemer, og du slipper for at bekymre dig om uønsket drægtighed samt hylende hanhunde pga. tæver i løbetid.

Som regel er det dog hanhundens temperament og adfærd, der er den primære årsag til, at ejeren ønsker at få huden kastreret. Hanhunden vil nemlig blive meget roligere efter en kastration.​

Information om sterilisation af hund

Ved en sterilisation af hund får hunhunden fjernet sine æggestokke og sin livmoder, hvilket vil betyde, at hunden ikke længere vil komme i løbetid og dermed heller ikke vil have mulighed for at få hvalpe. Desuden vil en sterilisering af hund mindske risikoen for mælkekirtelkræft markant.

Ved tæver er der tale om et større indgreb end ved hanner, men de vil som regel komme sig hurtigt efter operationen.

Kontakt os og hør mere eller bestil en tid

Ønsker du at høre mere om sterilisering eller kastrering af hund, kunne du tænke dig en pris, eller ønsker du at booke en tid, kan du med fordel kontakte os på telefon 35 14 60 26

Har du spørgsmål, kan du også skrive til vores e-mail info@denlilledyreklinik.dk

Firma